BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 31, 2011

.:bunga seorang mujahid:.

Aku petik bunga yang indah ini
Agar ia hiaskan taman sanubariku
Wanginya semerbak dalam kamar hatiku
Cantiknya berseri dalam hari-hariku

Saat aku melamar kamu dulu
Senyum ayu kamu berikan
Bergetar jiwa aku tika itu
Membara rasa cinta ini

Aku ingat lagi tika itu
Setelah kamu halal aku miliki
Tangis syukur yang kamu hadiahkan
Sekali lagi kamu senyum kepadaku
Bergetarlah jiwa aku melihatnya
Bahagianya bukan kepalang

Oh bungaku
Kamu tersangatlah indah padaku
Sentiasa kembang mekar
Durimu tidak pernah melukakan aku
Harummu menyenangkan perjuanganku

Wahai bidadariku
Api cinta yang kamu nyalakan ini
Semarakkan lagi semangat dakwahku
Sabarnya kamu menemaniku
Di bawah sayap ini kamu setia menunggu
Pengorbananmu sayang, aku hargai

Kejelitaan isteriku tidak bisa digambarkan
Aku lindungkan ia disebalik purdah sutera
Dengan taburan warna merah jambu
Agar jelitanya itu menjadi santapanku seorang
Tidak mahu aku kongsikan itu
Kerana ia begitu istimewa padaku

Bunga sang mujahid ini
Dihinggap rama-rama iman sentiasa
Madu solehahnya jelas terasa
Embunnya mengalir seinfinitinya
Cintanya ia pada yang Maha Esa
Dengan taat padaku mujahidnya tercinta

Keikhlasan cinta kepada Allah
Kamu buktikan dengan mentaati aku
Sungguh bungaku yang indah
Kamu hadiah Allah yang istimewa
Hadirnya kamu bisa menyembuh duka
Dengan cinta itu sebagai ubatnya

Cintamu ya bidadariku
Bisa menikam musuh-musuh dihadapanku
Bisa luluh jiwa-jiwa mereka itu
Bisa membangkit nafsu jihad bergelora
Tenang aku memegang panji tiada resahnya
Barisan hadapan akan aku mara
Syahid bahagia pasti aku buru
Kerana adanya kamu menemaniku

Bunga sang mujahid ini
Akanku tunas ia sebaik-baiknya.

0 comments: