BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 1, 2011

sebuah.cerita.hidup.

Sebuah. Cerita. Hidup.
Apakah kamu mengira esok kamu ada?
Atau kamu masih bercerita.
Tentang langit kamu yang tak pernah akan padam.

Cinta. Cinta. Cinta.
Apakah kamu pernah merasa?
Sebuah bicara yang tak pernah terkata.
Sebuah kisah yang terbayangkan.

Jangan berlari jauh-jauh.
Ini hanya persinggahan wahai saudara,
Ini hanya persinggahan wahai teman.
Dan kita cuma sedang berjalan.

Langit itu bagaikan arca.
CiptaanMu yang penuh rahsia.
Aku pandang penuh makna,
Dan cintaku padaMu semakin terasa.

Kalam-Mu yang ku sentuh.
Aku rasa begitu menyentuh.
Hingga aku tertanya-tanya,
Saat cinta-Mu meraja qalbu.
Maka perlu apa lagi manusia beribu?

Cerita kita di dunia, hanya cebisan dari nikmatMu.
Saat tamatnya waktu untuk aku bersamamu.
Air dan permata pasti jua berdebu.
Maka sampai bila,
aku harus begitu?

Memandang wajah-Mu,
Dalam diam, rahsia cinta-Mu yang sentiasa berlagu.
Bersama kalam-Mu yang selalu ku rindu.
Aku duduk tersenyum tanpa jemu.
Leka walau senyumanmu hadir beribu.

Hadir dalam rahsia.
Dalam indah dunia.
Bersama dirimu taulan.
Kita bersama mengejar cintaNya.

Senyuman dan tawaan teman.
Itu anugerah dari-Mu Tuhan..

0 comments: